Picasso.

Lördagen tog vi sovmorgon 💤💤 och mysig frukost på terassen. Lite yatzy på det. Nu har AG Picasso kommit igång. Jag tycker det blir bra. Färggrant och glatt! Han målar av Carolina Gynnings servetter. På canvasduk med akrylfärg. Jag tvättar en maskin, sen blir det lunch. En god soppa. Sen tar vi en lång runda på stan. Vi skall posta ett par brev och jag inbillar mig att det blir bäst om man lägger på breven där så de säkert kommer fram. En runda ner om vår fina hamn. Sen letar vi upp bokhandeln för jag måste köpa skolböcker. Det är AG's förtjänst att vi hittar den. Det är nästan som en labyrint i gamla stan. Tur AG har så bra lokalsinne.  Två fina övningsböcker blir det så nu kan jag börja i ettan☺️  Vi hämtar bilen och kör till Aldi, Lidl och veckohandlar. Tar bara bilen när det är dags köpa vatten. Annars går vi med "Dramaten" Vi har beslutat att det blir lördagsmiddag ute idag. Vi går ganska tidigt och äter spareribs på våran krog hemmavid. Jag är ju så sugen På riktiga blåmusslor men lyckas inte hitta restaurang som har det. Vi tog Clams som förrätt. Och sen dessa förtjusande ribs.  Efter en god middag går vi hemåt via en butik som har allt!! Där köper vi målardukar, penslar och alla färger. Jag tror dom har allt utom mat. 
Efter en fika hemma går AG ut till kvarterspuben. Det är ju FOTBOLL!! Sverige-Danmark. Spännande. Jag lyssnar på matchen via webbradion. Känns skönt bara ligga i soffan läsa och lyssna på radio. Det gick ju bra för Sverige. 2-1. Tv4play sänder hela dagen om terrorn i Paris. Hemskt det som skett!! Man kan inte fatta. 
AG kommer hem med ett leende på läpparna det hade varit en bra match. Jag skall nog gå med och titta på returen.  Hugaligen!!! I Köpenhamn på tisdag. 
 
 
1 Annica:

skriven

Det är så kul att läsa om ert liv i Faro, härligt ni har det. AG har ju verkligen Picassotalanger 👍😀🎨


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: