Nya Gäster

 
 
Nu är jag efter med bloggandet igen😁😁. Fredagen vaknade jag full av förväntan!! Idag är det skola som gäller. Gick iväg med ny "skolväska" och skolböcker i strålande solsken. Guilhermina satt och väntade på mig. Vi satte igång med grammatiken. Den är inte helt lätt. Jag hade glömt nästan allt sen sist. Nu skall jag kunna alfabetet som är ganska likt vårt i uttalet. Jag skall kunna räkna till 20. Vi har en lektion på ca 1 1/2 Tim 2 ggr/vecka. Nu bestäms att det blir måndagar och torsdagar 11.00!! Guilhermina är supertrevlig och hon lär samtidigt ut historia om Portugal och Faro. År 1755 var det en mycket stor jordbävning här som nästan utplånade både Faro och Lissabon. 8 på skalan med epicenter i Faro. Inte mycket kvar.  Fram till 1905 var det monarki, sen dess republik. 
Efter skolan skall vi storhandla för vi får gäster imorgon lördag. Skall bli jättekul!! Vi kör en storstädning också. 
AG får plocka undan sina målargrejor och gästrummet görs i ordning. 
Nu är vi redo. 
LÖRDAGMORGON kom. Vi står på balkongen och ser Norrwigen komma och då blir det lagom köra till flygplatsen. Tror bara det gick 10 min så ser vi Roland och Marianne komma med väskorna. Känns jätteroligt!!! Nu kan jag prata med någon annan än AG. Vi lastar in i Cleo och kör hem. Jag fixar till en god frukost. Klockan är ju bara 09.00 och alla var hungriga. Sen blir det en härlig promenad ner i stan och visa lite. Vandrar runt på alla fina gågator. Kollar på storkbon lite varstans. Alltid är där någon hemma i boet. På väg hem stannar vi i en butik som påminner om Royal Design. Jag har tittat flera ggr på en golvspegel. AG tycker den är för dyr. Jag har endast spegel på toa och försöker få honom förstå att man måste ha en helkropps spegel i huset!! Jag får stöd av Marianne och vi kollar närmre på det hela och då visar det sig att just idag fick man 20% rabatt!!! AG gick ut ur affären, för att liksom visa sitt ogillande. Då slog jag till och köpte spegeln!! Den var tung, men jag och Marianne bar den hemåt. Affären låg på våran gata men ca 1 km att gå. Nu ryckte faktiskt AG in och bar tillsammans med Marianne halva sträckan. Supernöjd med denna fina spel. Inbyggda lådor till smycken mm. Och små hyllor bak. Den är också helt vridbar. 
Vi hade planerat gå på restaurang eftersom det är lördagkväll men jag lagar till en god middag och vi äter hemma. 
Avslutar kvällen med kortspel
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: