Måleri

 
Idag är en "2-dag"  mindre jobbigt för varje vecka som går. Frukosten är mager. Lunchen bättre med lite tuggande.  AG äter på nästan som vanligt. Undrar hur detta skall funka när vi har gäster. Lika fint väder idag men får "hoppa" stranden Eftersom vi måste få gjort något hemma. Picasso är i full gång. Han har svårt slita sig ifrån penslarna. Jag behöver hjälp med att måla håret ☺️ Svårt se i nacken, så AG tar på handskar och tar sig an nya utmaningar! Efter 40 min ser vi ett resultat😁  Oj!! Vad mörkt det blev! Fast, efter att tittat i spegeln några ggr har jag snart vant mig vid detta.  Smälter mer in i mängden när jag går i affären!!
Strykningen ligger efter. "Högen" har växt. Eftersom jag saknar tumlare är frottehandukarna hårda. Får mjuka till dem med lite strykning. Ingen mangel heller. Men det är ganska trevligt stryka. Men bara ganska!! Måste ju visa AG hur strykjärnet fungerar, så kan ju jag hålla på med "paddan" medans  han stryker. Tror vi får börja fördela sysslorna här i huset! 
 
1 Gunilla :

skriven

Hej! Gud va kreativa ni är! 😄😘 roligt att ni har hittat era roller! Verkar super som pensionärer! Ha det så bra. Här är minus 7 grader och snö 😁 kram kram 💕


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: