Komma ifattđŸ‘đŸŒ

Har ju kommit efter med bloggandet och nu blir det en sammanfattning. Vi har haft Ă€nnu en bra vecka. En dag ringde det pĂ„ porttelefonen. Det Ă€r ju en sensation för vi kĂ€nner nĂ€stan ingen hĂ€r. Och vi vĂ€ntar ingen. AG svarar och kollar in 2 mĂ€n (finns kamera) AG ber dem prata engelska. POLISEN sĂ€ger dem. Vill bli inslĂ€ppta. AG öppnar. Men herregud sĂ€ger jag dĂ„. Du kan ju inte slĂ€ppa in nĂ„gon utan legitimation!!! Jag stĂ€nger sĂ€kerhetsspĂ€rren pĂ„ vĂ„r dörr. Kollar ner pĂ„ gatan och dĂ€r stĂ„r en polisbil. Men ingen kommer och ringer pĂ„ vĂ„ran dörr sĂ„ det var nĂ„gon annan dem söker. Har ju lite dĂ„ligt samvete för bilen Ă€r ju inte överförd Ă€n. Vi fyller i en massa papper till Skatteverket i Sverige. Man blir ju trött pĂ„ alla papper. Men nu har vi skickat ivĂ€g det. Sen fick vi post ifrĂ„n Lissabon. Direcao de Servicos de Registo de Contribuintes!!!! Vi fick vars ett. Vi översatte texten i brevet och vad vi förstod Ă€r vĂ„r ansökan on NHR status (Como Residente Nao Habitual) godkĂ€nd!!! Men bara ansökan!! Nu tar det ett halvĂ„r innan det kan bli klart. Vi gick till posten en dag för att posta ett tjockt brev. Är sĂ„Ă„ smala inkast i brevlĂ„dorna hĂ€r. Passa pĂ„ att fĂ„ kollat "penninglotten" som jag köpt pĂ„ posten tidigare. Vinst!!! 5 pengar minsann. DĂ„ frĂ„gade damen om jag ville köpa en ny?? Nu kostade den 10 pengar. Högvinsten Ă€r 1.200.000 Euro. Den tar vi😁😂. Köper nĂ„gra fler frimĂ€rken. Skickar ju en hel del brev och kort. GĂ€ller som jag sagt tidigare att hĂ„lla koll pĂ„ födelsedagar sĂ„ man skickar i tid. Jag fick ett fint paket frĂ„n granne Kristina, i Landskrona. SkitlĂ€ckert paket inslaget i tapet. Kanon ju. Tjockt bra papper. Bara att vĂ€nda avigsidan ut och paketera. Jag fick Carolina Gynning servetter. SĂ„ nu skall det pysslas!! Vi har fĂ„tt tillbaka sol och blĂ„ himmel igen. Hade riktigt mycket regn förra helgen. 120 mm. Efter regn kommer sol ☀☀☀ Det Ă€r strandvĂ€der igen och det kĂ€nns bra. Vi har grannar frĂ„n Landskrona som skall landa pĂ„ Faro flygplats lördag morgon. Vi stĂ€llet klockan och ger oss ut till flygplatsen i god tid. SpĂ€nnande. NĂ€r vi stĂ„r och vĂ€ntar i ankomsthallen börjar vi prata med svenskar som skall möta slĂ€ktingar som anlĂ€nder. Ena damen bor hĂ€r 4 veckor och den andra bor hĂ€r pĂ„ vintern med undantag för julen. Vi frĂ„gar om dom vet nĂ„gra svenskar sim bor i Faro eller nĂ„gon svensk förening. Och det finns det. Carpe Diem Ă€r en sĂ„dan förening. Och sen finns det en för endast damer. Frejorna. Jag kollade sen pĂ„ nĂ€tet och det finns jĂ€ttemycket som arrangeras. Luncher, studiebesök och möten. Ödet att vi trĂ€ffade pĂ„ just denna Karin idag â˜ș Nu ser jag Roger och Eva kommer 😊 KĂ€nde en sĂ„n glĂ€dje och fick en sĂ„n varm go kram av BĂ€staste Eva att tĂ„rarna trilla. Blev intensivt snackande. MĂ€rks att jag och AG bara pratar med varann och gör allting tillsammans. Det blev en kort intensiv halvtimme som betydde sĂ„Ă„ mycket. Eva och Roger skulle vidare till Spanien och spela golf en vecka. 6 mil hĂ€rifrĂ„n. Har vi tur kanske vi fĂ„r till en trĂ€ff! 🏌
1 gunilla:

skriven

Hej! Vilka hĂ€rliga bilder! 💕💕


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: