Isla Canela

04.30 tjuter larmet från telefonen!!! Jag som somnade precis!!! Upp och hoppa in i duschen. Vi skall ju köra till Spanien☺️ Blir en snabb frukost innan vi lastar in alla grejor i hissen. Golfbagen med klubbor, golfvagnen, golfskor och lite bars, bananer och dricka. Spännande. Det är kolmörkt ute när vi kör 06.10. Tur jag tog en jacka för när vi kommer fram är det +10 Brrrrr. Eva och Roger kommer till parkeringen och vi går till drivingrange, tror jag det heter. Där man står och värmer upp genom att slå ut en hink med bollar. Sidan om finns ett övningshål där man tränar puttar. Mycket med det jordiska. Vi träffar på alla i gänget från Landskrona, 14 personer. Alla trevliga och vi hälsar. Roger kör golfbil. Han har skadat knäet. Jag provade på åka ett par ggr. Meningen jag skulle åkt med för min höft skull, men ville prova gå. Jag bestämde mig för att gå som caddy åt Eva. Vi gick ut först. Eva, Lotta och Lars-Åke gick i samma boll. Tänk vad jag lärt mig😊 Det är 18 hål som skall spelas och det är slaggolf och snörgolf!!??!! Man startar på tee där man slår ut med en driver och då gäller det få iväg bollen väldigt långt. Jag kan inte förklara vad slaggolf innebär men snörgolf tror jag att jag kom underfund med. Varje spelare har en meter snöre som man kan nyttja. T.e.x på green när man skall Putta i hålet kan man använda exempel 25 cm eller en meter. Eller om man är långt ute. Men man får bara nyttja 1 meter inte 1,50. Så fort solen kom upp blir det riktigt varmt. Helt fantastisk natur på och runt golfbanan, både med växter, fåglar och andra djur. Stora träd med granatäpple och andra träd med massor av apelsiner. Jag plockar några apelsiner i ryggsäcken. Ibland möter vi andra lagen. AG spelar med Roger och Bengt och Ingmar. Lustigt, AG och Bengt har känt varann långt tillbaka. De dömde hockey ihop för 35 år sedan. Världen är bra liten ibland. AG ser nöjd ut. Han har inte spelat sedan augusti. Roligt gå med så här. Idag är det fredagen 13:e 😱 Och Lotta fyller 50år idag. Det blev en hel golfvecka och fira det på. Det skulle behövts en svärburk med i golfbagen!! Det går upp och ner. Ibland fungerar en klubba bra för att nästa slag bli ratad som "kass" klubba! Och stora "sandlådor" som kallas bunker, var inte så populärt hamna i! Och upp i träd eller ut i skogen, som kallas "ruffen" problem hitta bollen. Efter 5 timmar är vi klara med 18 hål. 14500 steg. Känns i höften, men vad gör det. Vilken härlig dag i strålande sol, underbar natur och supertrevliga människor. Vi sätter oss och äter lunch. Alla kommer efterhand som dem är klara. Det diskuteras och räknas. Dagens vinnare blir bjuden på lunchen. AG kommer så småningom med ett nöjt leende. Han hade 73 i slaggolf. Jag vet inte vad det innebär men han var nöjd. Jag skulle kunna tänka mig börja spela golf för att vara ute i den underbara natur som golfbanor oftast är. Och motionen. Vinnare av hela golfveckan för gänget blev Roger Jönsson!!! Vi tackar för oss och packar in oss i vår nytvättade fina CLEO och kör hem till Portugalien.
 
 
 
 
 
 
 
1 Annica:

skriven

Du kanske ska börja golfa du med Lena 😉 Något att fundera på. Hoppas det är bättre med din höft nu 😍

Svar: Blev faktiskt lite sugen och prova på. Jag mår bra 💖💖
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: