Fiscalnumbro

Söndagen tillbringades på en härlig sandstrand i Albufeira! Många härliga bad i ett TURKOS Atlanten. Vi hade ingen parasoll och det var 40 i skuggan, så vi avslutade med ett par timmar under palmerna "hemma" med en god bok. Äntligen Måndag!! 😊 Lite pirr i magen så vi hoppade över frukosten. Skall man ju inte! 😁 Google Map lotsade oss direkt till Loja do Cidadao (kommun,Skatteverket,försäkringskassa,) Nu visste vi inte riktigt var vi skulle ta nrlapp😁 Fanns 5 olika instanser och allt står så klart på portugisiska. En vänlig tjej frågade för vår räkning och vi skulle till financia. Där fanns 5 olika knappar beroende av vilket ärende. Jag kunde utläsa att vi skulle ha B. Fiscalnumbro👍. Många väntade på sin tur, men gick relativt snabbt. Förhoppningsfulla kom vi på nr 028 till en trevlig dam, men hon nöjde sig inte med pass och körkort!! No No No Hon ville ha intyg från vår bank eller myndighet i Sverige som bekräftade vår identitet och adress i Sverige😱 Herregud!! Vad gör vi nu???? Tänk tänk tänk!! Vi gick ut och jag började ringa Swedbank i Landskrona. Nej Nej hur skall jag veta att det är du?? NEJ! Nu glödde hjärnan. Jag känner 2 personer på Skatteverket i Helsingborg och försökte detta. Men nej. Personen du söker är ej anträffbar!! Då ringer jag till Anna på Marholm&Partners!!! Anna svarade direkt. Hon är Super👍☺️ Tog inte många minuter förrän hon mailat ett fint intyg och bifogat personbevis från skattemyndigheten och kopia på våra körkort!!! Hon är Bäst!!! Ja då hade jag ett mail i IPhonen, vad gör jag nu?? Såg en mobilaffär och "sprang" dit!! Dom visste inte hur dom skulle skriva ut, men då frågade jag om jag kunde logga in min hotmail på deras dator, det var ok!! Fick präntat ut massor kopior! Kostade 0,50 euro!!!!! Upp på myndigheten igen, ny nrlapp. Kom till samma dam som bara Log 😊. Nu skrevs och stämplades för fullt. Hon skrattade högt när hon försökte uttala Fröjdenborgsgatan 😂😂. Så nu har vi fått var sitt fiscalnumbro!! Fortsättning följer 😉

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: