Omplacering ???

Nu går det undan med försäljning av möbler och prylar! Inte mycket kvar som skall säljas. Sängarna är på G. Sen har vi en skänk i vitsåpad Ek, lite kontorsmöbler och våra TV-fåtöljer (BadenBaden) 😁. Trädgårdsredskap och verktyg. Det största är ju tyvärr kvar!! Bilen!! Mannens uppgift att göra av med den👍 Tiden rinner iväg. Något riktigt jobbigt och tråkigt vi fick reda på, är att vi inte får ha hund eller katt i lägenheten 😱😫😥 Vad göra?? Frida har ju pass och är ju en familjemedlem!! Det gör så ont i hjärteroten. Vi har haft Frida hos oss i 10 år. Jag försöker höra runt om någon skulle kunnas tänka sig en adoption. Det skall ju stämma överens mellan Frida och nya familjen. Jag har fått både ris och ros från olika håll hur man kan bete sig så här. Inga lätta beslut 😫 Men!!!! Jag hade ett soffbord på Blocket. Ett riktigt tungt i Italiensk sandsten, och fick svar att någon ville komma och titta på det. Det kom ett trevligt par (50-års åldern) i torsdagskväll. Den första dom mötte var Frida. Vi har själva hund så det gör inget hon kommer och hälsar! Vi förklarade vårt tomma hus att vi skulle flytta utomlands. Men hunden då?? Jag berättade vårt dilemma och dem glömde bort att titta på bordet☺️ Frida blev fotograferad och videofilmade när hon spelade boll!! Deras tanke var att en kollega (75år) skulle passa ihop med Frida. Sen lastades deras bil full med soffbord och flera lampor! Det tändes ett litet hopp för Fridas framtid😊 Victoria 4 år kom på fredagen och skulle stanna tills söndagen, och vi hade fullt upp 😉👍☀️ Tänkte ändå att jag borde hört något om damen var intresserad, men nej 😔. Lördagen kom och jag och Victoria var i stan på Thulinträffen med gamla bilar. Trevligt! Vi handla så klart lite på loppis😂 Kom hem, och då ringer Marie!! Hej igen, kan vi komma med Beppo (dvärgschnauser 6 år) och se om han går bra tillsammans med Frida ??!!! JAVISST!!! Bestämde att dom kommer idag söndag 10.30. Oj vad spännande😁 Damen som var tilltänkt som ny matte vågade inte ta risken att Frida skulle vara ledsen av saknad. Så nu kom Beppo med sin matte och husse. Vi släppte de två på vårt område och, Frida sa bara: Du är Ok men det blir jag som bestämmer!!! Dom var här 2 Tim och när dom kör hem är Fridas bur lastad bak i deras bil och Frida hoppar själv in!! Nu är Frida i en fin Skånelänga i Bjärred med fin inhägnade trädgård och såå väl mottagen av hela familjen. 2 söner, 15 och 19 år. Och givetvis Beppo☺️ Detta är på prov i första hand till onsdag då vi skall höras. Kunde inte hålla mig utan att fråga via SMS hur det gick. Fick ett långt positivt svar. Och en bild att Frida hittat sin sovplats!! I deras säng!!
1 Anonym:

skriven

Det vore ju underbart om det går i lås. Jag håller tummarna. Kram Far

Svar: Tack Far💖 Ingen skulle bli gladare än jag😊. Tack för du tänker på mig. Kram
Lena Viltare

2 Annica:

skriven

Håller tummarna för att det kommer att gå bra för Frida 👍 så söt hon är där hon ligger på sängen.

Svar: Tack Annica, det gör vi också! Fick nyss ett sms om hur bra det går💖
Lena Viltare

3 Lisa:

skriven

Tänk jag tror också att hon kommer att må bättre med hund kompis än att anpassa sig till värmen i Portugal.
Finare hund än Frida får man leta efter, snäll mot barn o väldigt stabil💖
Håller alla tummar o tår på att det kommer att funka
Kram Lisa💕💋💖

Svar: Tack Goa Lisa💖 Jag tror också att Frida får det allra bästa nu☺️👍💖. Väntar med spänning på morgondagen😁. Tack för dina omtankar 😘
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: