Luciatider

Fredagmorgon hör vi flera sirener tjuta!! Kollar såklart nyfiket ut ifrån terassen. 2 mc-poliser Följt av polisbil och 3st mörkgröna minibussar med blåljus. Dom flyger över korsningen mot rött ljus!! Spännande. 😁 När jag kom ut i köket ser jag att det är här det händer saker. Det går flera svartklädda poliser med Kpistar, och bevakar gatan, så ingen kommer nära. Bussarna kör in på gården. Nu blommar fantasin☺️ Vi konstaterar att en stor byggnad som är belägen mitt emot vårt garage, måste vara någon form av tingsrätt  Eller domstol. Gatan bevakas ett par timmaR då man kommer ut med 2 "Svartmuskiga" män!! som körs under stor bevakning, även från 12:e våning!!😁😂😂. 
Vi förbereder gästrummen för kommande gäster. Bara en vecka tills Felix kommer☺️  Tänkte vi skulle baka struvor tillsammans när han kommer. Har ju lämnat en lista vad han "gärna" får ha med i bagaget☺️  Det har utlovats åska och regn hela helgen, så vi förbereder för det både på balkongen och terassen. Plockar undan ömtåliga plantor. Fredagsnatten kl. 12 hör vi musik och går ut på terassen och härlig musik kommer upp på 12:e! En kör på ca 15 pers. Med trumma och tamburiner till hjälp sjunger man på trottoaren härliga julsånger. De gungar i takt och lite åt gospelhållet. Det håller på 30 min. Gratiskonsert mitt i natten, mitt i en storstad!!! Lördagen kör vi till Olha. Veckohandlar och som vanligt "asar" vi en massa kassar och vattendunkar mellan garaget och hissen. Ännu inget regn. Vi har ca 20 på dan och 15-16 på natten. Vi äter ute fortfarande. Härligt! Jag får ett härligt videosamtal med Vicky❤️❤️❤️ Hon levererar flera härliga julsånger som sjungs på dagis!! Tänk vad en fyraåring kan komma ihåg! Det minnet och den snabba hjärnan hade jag behövt i skolan🙄  Jag har fått videomeddelande från Carl, Viola och Emil. De hade klart ringt när vi var ute. Det kom ett mail ifrån Linköping! Det var en såå fin julhälsning ifrån Frida och hennes bror Beppo❤️  Oj vad jag saknar henne. Men känns bra veta att hon har det så bra. Söndag 3:e advent och Lucia. Riktigt milt och soligt. Undrar när åskan kommer. När vi sitter och spelar vår Yatzy på terassen, skriker AG till!!  Titta!! Innan jag fått tag på mobilen så jag kan fota det. 8-10 st stora storkar kommer flygande rakt framför oss. Det är mäktigt se dessa stora fåglar komma flygandes! Mor har skickat jäst till mig, men den har inte kommit fram ännu. Nu hittade jag äntligen rätt på Pingo. Här har man jäst i 25gr paket.så nu blev det en omgång lussebullar. Doftar gott i hela huset. Vi tycker om saffran. Den blötlägger jag alltid ett par timmar i Wisky!! Har jag lärt av en bagare☺️  Sen blir det till att plugga på läxorna!! Skola imorgon. Tror det börjar ljusna i grammatikhuvet! "Hissen går upp en våning till" 😁😂
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: