Julafton i Portugalien 🎅🏼

Första julafton utan familjen. Blandade känslor. Strålande sol +22. Vi börjar med en sista inköpsrunda i Olha. Sen hem steka sista köttbullarna och få in kalkonen i ugnen. Jag slår in sista julklapparna. Det blir en lugn lunch bestående av ägg, sill, lax, Jansson och köttbullar. Och en lille en till det🍸 Det känns mysigt och verkligen som hemma. "Ynglingen" bidrar till detta, annars kanske, men bara kanske, hade det känts lite tomt med endast AG och jag vid julbordet. Vi tar AG's hemmagjorda glögg och pepparkakor med god ost på☺️🎅🏼. Mys❤️ Kalkonen blev perfekt tillsammans med hemgjord rödkål, potatis och god sås, broccoli och morötter. 3,5kg!!😁 Herregud!! När vi ätit färdigt och är proppmätta syns det knappt vi rört kalkonen. Inte finns det plats i frysen heller. Nu får vi äta kalkon, morgon, middag och kväll😂 Jag som skulle göra Svarvinbärs marinerade revben!! Det syns ju på vågen kan jag berätta🙄 Nu börjar det bli tid för tomten🎅🏼 Felix agerar tomte och det blir snabbt överstökat😂 Nu är vi laddade för julklappsspelet😁☺️🎁🎁🎁 När vi spelat omgång 1 sitter AG utan paket😂 Felix har 2 och jag innehar 4 paket. Omgång 2 blir krigisk🎁😁🎁. Jag gjorde mina paket extra åtråvärda och det blev verkligen huggsexa om dessa😁 Speciellt ett paket, som bytte ägare stup i kvarten. Till sist står Felix upp😂 Nu öppnades paketen och vi inleder omgång 3. Oj oj oj, spännande och det hettar till. Skynda skynda snart ringer klockan!!! Tror alla blev ganska nöjda till slut. Detta får vi nog köra när Peter och Annica kommer. Felix hade verkligen ansträngt sig i julklappsköpen, och jag fick båda hans julklappar. Bra användbart i bilen!! Blev en del godis i magen också. Vi avslutade med en julfilm och som sista en omgång Yatzy. Felix vann, som tur var!! Tack Felix, du förgyllde vår första julafton i Portugalien!! Din mormor älskar dig❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: