Adventstider

Har aldrig förstått när passionister säger att tiden inte räcker till🙄 Alltid så mycket göra, har aldrig tid??? Men nu!! Har fått lite mer förståelse för detta fenomen!! Dagarna liksom bara försvinner. Skall verkligen skärpa mig med bloggandet. Är ju så himla kul att skriva. När jag kom till skolan stirra både Janet (bossen) och Guilhermina (lärarinnan) på mig och utbrast! Men herregud Lena, det är vinter!! Du kan inte gå utan strumpor!! Jag älskar ju klä mig i kjol och klänning, och ta på strumpbyxor ( som jag avskyr) finns inte på kartan!!! Jag tog ändå tunn jacka och hatt på. Men strumpbyxor, NEJ! Det här är svensk sommar! Tempen ligger nu på 20 dagtid och ner till 14-16 kväll och natt. Men här har man vinterstövlar, tjocka vinterjackor och mössa!! Under veckan som gått har jag ägnat åt julklappsköp, skriva julkort och julpynta. Nu är jag äntligen klar. Jag har skrivit och postat 44st julkort till Sverige!! Där gick fickpengarna kan jag säga!! Måste dra ner på det nästa år. Men det är ju såå roligt skriva riktiga julkort. Alltid någon som gläds. Julklapparna är fixade. Mor har fått sina med direkt bud med gäster som var här. Sen klädde jag 3 st skolådor till de minsta. Jätteroligt!! Dessa fylldes med små julklappar, så det blev riktiga jullådor. Nu har vi skickat iväg allt och hoppas de kommer fram så tomten kan dela ut. Blev jätteglad en dag när jag vittjade vår postlåda. 1st julkort!! Jättegulligt från gamla grannar!! AG fortsätter med sitt målande. Roligt att han fått ett nytt intresse. Riktigt fina tycker jag. Jag har äntligen kommit igång med mina ljus. Har blivit ett par st. Synd de är så tunga, blir för dyrt skicka. Skulle gärna skicka till vänner. Jag pratar via messenger med barnbarn, vänner och föräldrar. Fantastiskt att det kan funka så bra med video, helt gratis! Söndagen 2:a advent kom 100 cyklister utklädda till tomtar. Allt från 8-70 år. Alla plingade på sina ringklockor. Faro är också julpyntat mycket fint. Julmarknader och många evenemang. I söndags satt en hel blåsorkester mitt på gågatan och bjöd på härlig julkonsert. Man märker att det är ett katolskt folk. Finaste julkrubbor i många skyltfönster. Och nere vid marinan har man byggt upp en stor Gruta, julkrubba, i naturlig storlek med allt som hör till. Ko, får, åsna, vise män mm. Något som jag reagerade på är, det finns inga adventsljusstakar i el. I Sverige, om tittar på ett höghus, så lyser adventsljusstakar och stjärnor i varenda fönster. Här ser man inte en enda. Vi har köpt en slinga, ledljus i slang, som AG monterat på vår terass. 20 m längs med hela kanten utåt gatan. Folk undrar säkert vad det är för folk som flyttat in🙄
1 Eva Westerlund:

skriven

Tack för julkorten 😘 så fina ljusen blev . Härligt att de ändå pyntas lite omkring , fast de känns väl konstigt i sig när man har varmt och går i kjol utan strumpor 😱.
Jag är ledig idag så jag tänkte börja jul baka lite . Vi skall vara hemma med barnen i år lugnt och skönt.hoppar även julmaten och kör en kalkon istället Roger var på 5 julbord förra veckan med jobb så han är rätt nöjd . Ha de bra . Kram Eva

Svar: Här kommer upp mer julpynt för varje dag. Riktigt mysigt i hela stan. Enorm stämning trots ganska milt väder. Vi kör också en kalkon!! Hälsa. Kramar från Passionisterna💖🎅🏻☀️
Lena Viltare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: