Sista mötet med Frida❤️

Måndag 17/8
Vaknar 05.00 ont i magen och känner mig ledsen 😢 Skall träffa Frida, kanske för sista gången, kl 14.30. Vi försöker jobba på med packningen men ändå känns det tungt idag. Vill egentligen inte träffa Frida nu. Tänker varje dag på henne. Ingen som möter när vi kommer hem och öppnar dörren, ingen som ligger på mina ben och ingen som tigger när vi äter 😢🐶. 
Marie (nya matte) kommer 14.30 och vi skall köra till djursjukhuset i Helsingborg. AG (mannen) vill inte följa med. Jag åker med Marie och hennes mamma, i bilen bakom kör Leif (nya husse) med Frida ❤️  Vi kommer fram till djursjukhuset och Frida kommer ut och jag tror så klart att hon kommer överfalla mig och bli överlycklig. Men NEJ. Hon hälsar lagom mycket inget översvallande precis 😢. Sen går Marie och jag in med Frida. Frida löper. Det syntes rejält. Den stora frågan idag är: kan en sterilisering av Frida bromsa förloppet av juvertumörerna?? Därför har Marie bokat tid med en onkologveterinär idag. Vi kommer in och får först träffa sjuksköterska sen kommer en trevlig dansk kvinnlig onkologveterinär och vi samtalar en hel timme. Vi pratar operationer och sterilisering m.m. Min veterinär i Landskrona avrådde för en så stor operation som det skulle bli. Jag och Marie är nu överens om hur det blir. För det första. Frida löper och det hade inte Marie observerat. Frida var ensam med Beppo och de verkade lyckliga ♥️♥️ Frida fick en dagen efter spruta och skulle få ytterligare en nästa dag. Sen blir Beppo kastrerad. Vi bestämde att Frida skall få leva lycklig sina sista år hos nya familjen och det kan bli allt från 2-6 år. Hon är pigg och ingen vet om det är snälla eller elaka tumörer. Tydligen endast 25% kan vara elaka. 
Vi kör hem till Landskrona och tar en fika i vår trädgård mitt ibland skrivbord och loppisgrejor 😊 Frida går försiktigt in i huset som varit hennes hem, kollar, men inga matskålar och ingen korg. Går ut igen och sätter dig sidan om Leif (nya husse). Hälsar knappt på AG heller. Jag tror hon straffar oss, hon är sur. 
Vi har en trevlig fika mitt ibland loppisprylarna men nu skall Frida åka med sin husse till Linköping. Frida springer ut till bilen och så fort dörren öppnas hoppar hon in i bilen och in i sin bur 😢. Det känns jättebra att hon är så glad för sin nya familj och jag vet att hon kommer att ha det såå bra ❤️  Frida kommer hem till Beppo men de får bo på var sin våning. 
Nästa år kommer de att bo i Bjärred hela familjen. Vi har fått fina vänner för livet. 
Frida jag Älskar dig och ville ditt bästa ❤️❤️❤️
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: